2015年1月27日 星期二

BIRDMAN – Antonio Sánchez



Birdman, 飛鳥俠,鳥人。。
是一部讓你離開戲院仍會回味良久的電影
我不會扮專業人士分析它的拍攝手法/特技效果/嘲諷時事巴拉巴拉巴拉
戲如人生,人生如戲
人類其實白天或黑夜時常在想像與現實世界中來回穿梭
你經歷的越多,
你穿梭的次數與空間就越廣闊

不,除了Edward Norton如風拂面的演技
最吸引我的,卻是貫穿整部電影的爵士鼓
那令電影如此強烈如此深入人心
Antonio Sánchez!



He grew up listening to Alejandro Iñárritu. Alejandro Iñárritu was a fan of his, listening to his work with Pat Metheny. When the two came together, we got one of the most unique, pitch perfect scores in moviedom. Antoni Sanchez spoke to David Poland about all of it.




4 則留言:

ringo 提到...

我完蛋了,竟然沒注意鼓樂器是出自商急溼之槌,原聲音樂我壓寶星際效應

midori 提到...

我壓鳥人~:)

ringo 提到...

最佳原創配樂提名沒鳥人

midori 提到...

豈有此理:(